دکتر پویا منصفی ، وکیل حقوقی و مشاور مهاجرت و سرمایه گذاری

Dr Pooya Monsefi Tehrani , law advisor & Member of UN human rights lawyer-latin America

دکتر پویا منصفی ، وکیل حقوقی و مشاور مهاجرت و سرمایه گذاری

Dr Pooya Monsefi Tehrani , law advisor & Member of UN human rights lawyer-latin America

دکتر پویا منصفی  ، وکیل حقوقی و مشاور مهاجرت و سرمایه گذاری

دکتر پویا منصفی تهرانی اولین فارغ التحصیل ایرانی - ونزوئلایی در رشته حقوق بین الملل و حقوق بشر در امریکای جنوبی است . وی عضو وکلای حقوق بشر سازمان ملل و عضو وکلای تحقیقات امریکای جنوبی میباشد. کسانی که در کشور های امریکای جنوبی و امریکای مرکزی دچار مشکلات قانونی ، مهاجرتی و یا حقوقی شده اند و یا حقی از انها ضایع گردیده و یا به هر دلیلی در زندان هستند میتوانند با ایشان در تماس باشند . بدیهی است حق مشاوره اولیه تلفنی برای ایرانیان عزیز رایگان است و در صورت نیاز گزارش پرونده انان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در همان کشور ارسال میگردد تا از طریق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی کمکهای لازم به ایرانیان عزیز در اسرع وقت صورت پذیرد.


برای افراد کوته فکر و بیماری که پشت سر دیگران حرف میزنند و خود را قربانی معرفی میکنند اما جرّأت معرفی خود را ندارند و در پیج های جعلی اینستاگرام عکس ناموس مردم را پخش میکنند از ما بدگویی میکنند همین جمله پایین از چارلی چاپلین کافی است . 


بجای حرف زدن از تمدن و بردن نام خداوند و بجای دفاع از نام کورش کبیر و افتخار بی جهت به ایرانی بودن و فرهنگ ٢٥٠٠ ساله اول بهتر است یاد بگیریم انسان باشیم . مرز انسان با حیوانات بسیار نازک است . با یک حرکت میتوان به حیوانیت رسید . پس به گذشته خود افتخار نکنید و روی ان تاکید نکنید ! الان چی هستیم و کجا قرارداریم ؟

فرهنگ ایرانی را امروز باید در پیجهای اینستاگرام مشاهده کرد! لخت شدن ها ، فحش ها ، حرکات و رفتارهای رکیک ، تخریب کردن دیگران ، قضاوت کردن دیگران ، حرفهای بدون اگاهی و دانش زدن ، در مورد هر چیزی بدون اگاهی نظر دادن ، فرهنگ امروز ما ایرانیان شده است . 

چه زیبا کفت برنده جایزه علمی نوبل که بزرگترین مشکل قرن ما ، همین فضای مجازی است ! 

در گذشته فقط یک دانشمند میتوانست در مواردی که دانش ان را دارد بیاید و نظر دهد ! 

اما امروز هر بی سواد و احمق و نادانی به خود اجاره میدهد که هر کسی را قضاوت کند و در مورد هر چیزی در فضای مجازی نظر بدهد !


واقعا جای تبریک دارد به اریایی های عزیز !

ما در کشورمان امروز به جای ازادی و دموکراسی و دعا کردن برای ارزانی دلار بیشتر نیاز به فرهنگ و شعور داریم ! نیاز به (( خرد )) داریم .


مشکل اصلی کشور ما امروز بحران مالی و یا اخوند و ملا نیست ! مشکل ما حجاب اجباری نیست ! مشکل اصلی ما فرهنگ و خرد است . 


به قول فردوسی بزرگ : 

به یزدان گر خرد داشتیم      کجا این سرانجام بد داشتیم 


بدون خرد رأی میدهیم ، بدون خرد هیجانی میشویم ، بدون خرد دیندار میشویم و بدون خرد برای امام حسین سینه میزنیم و بدون خرد دیگران را قضاوت میکنیم ، بدون خرد مهاجرت میخواهیم بکنیم ، بدون خرد به همه دنیا فحش میدهیم و دیگران را باعث بدبختی های خود میدانیم و بدون خرد همه را بی سواد و نا اگاه فرض میکنیم و نتیجه این بی خردی ها ...... 

وضعیت زندگی و اجتماعی ایران است .......


 ما دشمن خود و دیگر هموطنان ایرانی خودمون شده ایم .  چرا ؟ اصلا فکر کرده اید به موضوع ؟


کار و زندگی ما فحش دادن و نظر دادن زیر پست های ایسنتاگرام دیگران است ، مسیج فرستادن به ای دی دیگران است . سر کشی در زندگی دیگران است ! 

غیبت میکنند و دنبال ناموس مردم میروند و پول یکدیگر را بالا میکشند و بعدش برای امام حسین گریه میکنند و به اخوندها فحش میدهند !!!! 


تا این بحران فرهنگی را در خود حل نکنیم ، همه بر سر ما خواهند زد . کلاهبرداری نزد ایرانیان در داخل و خارج از کشور الان یک امر طبیعی شده و دیگر ایرانی نمیتواند به ایرانی اطمینان کند . 


ایا میدانید بیشترین زندانیان خارج از کشور به دست ایرانیان دیگر و هموطنان اریایی خود به زندان افتاده اند و قربانی شده اند . 


ایا میدانید بیشترین کلابرداری را ایرانیان از هموطنان خود میکنند ؟ 


یادتون باشه .........


دیکتاتورها را مردم برای خودشان میسازند ( ماندلا ) 


مردم هر کشوری خودشان باعث هستند که افرادی بر انها حکومت کنند ( حضرت علی)


بزرگترین فقر در جهان ، فقر فرهنگی است 



رسد ادمی به جایی که به جز خدا نبینند         بنگر تا چه است ، مقام ادمیت


واقعا چقدر از زمان سعدی بزرگ که این سخن را گفته است توانستیم مقام ادمیت را بجای بیاریم و اسم ادم رو روی خودمون بزاریم ..... جای تامل دارد 



درد و دلی بود شاید دل سیاهی  را بیدار کند 




به نام خداوند جان و خرد 

از ماست که بر ماست 

پویا منصفی



پویا منصفی