دکتر پویا منصفی ، وکیل حقوقی و مشاور مهاجرت و سرمایه گذاری

Dr Pooya Monsefi Tehrani , law advisor & Member of UN human rights lawyer-latin America

دکتر پویا منصفی ، وکیل حقوقی و مشاور مهاجرت و سرمایه گذاری

Dr Pooya Monsefi Tehrani , law advisor & Member of UN human rights lawyer-latin America

دکتر پویا منصفی  ، وکیل حقوقی و مشاور مهاجرت و سرمایه گذاری

دکتر پویا منصفی تهرانی اولین فارغ التحصیل ایرانی - ونزوئلایی در رشته حقوق بین الملل و حقوق بشر در امریکای جنوبی است . وی عضو وکلای حقوق بشر سازمان ملل و عضو وکلای تحقیقات امریکای جنوبی میباشد. کسانی که در کشور های امریکای جنوبی و امریکای مرکزی دچار مشکلات قانونی ، مهاجرتی و یا حقوقی شده اند و یا حقی از انها ضایع گردیده و یا به هر دلیلی در زندان هستند میتوانند با ایشان در تماس باشند . بدیهی است حق مشاوره اولیه تلفنی برای ایرانیان عزیز رایگان است و در صورت نیاز گزارش پرونده انان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در همان کشور ارسال میگردد تا از طریق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی کمکهای لازم به ایرانیان عزیز در اسرع وقت صورت پذیرد.

قاچاقچیان در کمین جوانهای ایرانی در امریکای جنوبی  
پویا_منصفی  :

❌ با برقراری مجدد پروازهای ایران به ونزوئلا بیم ان میرود که سوداگران مرگ و قاچاقچیان بین المللی مجددا جوانان ایرانی را خام کرده و روانه زندانهای مرگبار ونزوئلا بکنند ❌

❌مراقب باشید❌

⚖️ متاسفانه ظرف چند ماه گذشته پرونده چند ایرانی را که به جرم حمل مواد مخدر ( کوکائین ) در فرودگاه سیمون بولیوار ونزوئلا دستگیر شده اند در اختیار بنده قراره گرفته .این قاچاقچیان در تهران ، مشهد و شیراز و شمال و اهواز غالبا فعالیت دارند و جوانهای معصوم ایرانی را که بیکار هستند و دنبال پول میگردند را در ایران پیدا میکنند و از انها میخواهند برای مدت ١٥ روز به ونزوئلا و یا اکوادور به عنوان توریست بیایند و چمدانی را به ایران انتقال دهند و در قبالش پول خوبی بگیرند . 

چندین فرد ایرانی که اکنون در زندان استان ورگاس 
نزدیک کاراکاس و فرودگاه سیمون بولیوار ونزوئلا هستند ، بین ٢٥ تا ٥٥ سال سن دارند و زمانی که( روزهای یکشنبه ) به  ملاقات انها میروم  ، و یا با پدر و مادرشان صحبت میکنم و صدای گریه مادرشان را میشنوم تمام وجودم را ناراحتی فرا میگیرد .
متاسفانه این هموطنان بسیار کم تجربه ای هستند و متاسفانه با داشتن مشکلات مالی و خانوادگی در ایران و ندانستن قوانین بین المللی و حرفهای دروغ دلالان قاچاقچی مبنی بر اینکه: 
؛ هیچ خطری ندارد ؛ 
ما اشنا زیاد داریم ؛ 
اگر گرفتنت با پول ازاد میشی ؛
 ؛سیستم ها شون مواد رو نشون نمیده ! 
؛کلی ادم میره و می اد و مشکلی نیست ! 
و کلی دروغهای دیگه در امریکای جنوبی در شرایط بسیار بدی در زندان هستند !! 

این هموطنان عزیز حتی هنوز نمیتوانند درک کنند چه بلایی سرشان امده است . وقتی با انها صحبت میکنم میتوانم حدس بزنم تا کنون هیچ خلافی توی زندگیشون انجام ندادند . 
درونشان پاک است و فقط از من درخواست غذا میکنند .

واقعا هر یکشنبه که به ملاقات انها میروم چند کیسه بزرگ خوراکی با خودم میبرم . 
تا حدی که واقعا شانهایم از سنگینی انها خم میشود . 
هنوز خَیلی خوش شانس هستند که در بازداشتگاه گارد ملی هستند تا دادگاهشان تمام شود . 
حتی به ذهنشان نمیرسد که وقتی دادگاهشان تمام شود و به زندان انتقال پیدا کنند ، حسرت یک لیوان اب خنک و یا تکه نان و یک بیسکویت انها را روانی خواهد کرد و حتی من به عنوان وکیل با تمام ارتباطاتی که در ونزوئلا دارم نمیتوانم برایشان غذا ببرم . 
 تازه اگر بتونم با ریس زندان ارتباط برقرار کنم و غذا و خوراکی برایشان ببرم ، مأموران زندان انها را خواهند دزدید و چیزی تحویل این بچه ها نخواهند داد . 

این بچه های ایرانی هنوز فکرمیکنند که یک بازی کامپیوتری انجام دادند و اتفاقی نیافتاده و قراره همین روزها ازاد بشوند .

جلسه که چند روز پیش با قاضی انها داشتم متاسفانه متوجه شدم باید حداقل ١٠ سال در زندانهای وحشتناک و غیر قابل تحمل ونزوئلا باشند 

⛔️خواهش میکنم به دوستان خود که قصد چنین کارهایی را دارند هشدار بدهید .

وضعیت زندانهای امریکای لاتین وحشتناک است . کمبود غذا و بیماری و عدم رعایت حقوق بشر و نبود اب و دارو یکی از کوچکترین مشکلات این زندانها است .
در کشورهای امریکای لاتین کنترل داخل اکثر زندانها 
در دست دولت و پلیس و گارد ملی نیست . 
نیروهای امنیتی فقط ورودی و خروجی زندان را در دست دارند و در داخل زندان کنترل همه چیز در دست خلافکاران مسلح است که به ریس انها (( پرند )) و یا Malandro میگویند . در هر زندان میتواند ٢ تا ٣ (( پرند )) وجود داشته باشد و هر کدام محدوده مخصوص کنترل خود را دارند . افرادی که در داخل زندان برای این (( پرند )) ها کار میکنند اکثر خلافکارهای هستند که قرار است سالهای طولانی در زندان باشند . بعضی از این (( پرند ها )) حتی زندانی نیستند و فقط محل زندگیشان در زندان است ! 
مواد مخدر به راحتی به فروش میرسد و هر کس برای پرند ها کار کند راحت میخورد و راحت میخوابد و تلفن شخصی خود را دارد و یک اسلحه هم به کمرش بسته است . 

هر نوع سلاح سبک و سنگین در این زندانها موجود است . بنده به چشم خودم نارنجک و ارپیجی و مسلسلهای سنگین  هم دیدم که دارند . 
بزودی مقاله کاملی را در وب سایت خودم در این زمینه میگذارم . 

⛔️پدر و مادرها عزیز ! 
با فرزندانتان صحبت کنید ! شرایط زندگی و دنیا عوض شده و جوانها طوری دیگه ای فکر میکنند ! 
نزارید به خاطر رسیدن به رویاهای جوانی مثله اتومبیل و لباس و گوشی موبایل از شما ازرده بشوند . دنیا خَیلی عوض شده و از فرزندتان غافل شوید شکارش میکنند . 
محیط زندگی در ایران و وضعیت اجتماعی و فرهنگی خَیلی متفاوت و بد شده است .
زندگی برای جوانهای امروز ایران یعنی پارتی ، ماشین ، گوشی موبایل و لباس مارک دار ! 
باید قبول کنید که شرایط و نوع تفکرات جوانها عوض شده . 
انتظار نداشته باشید مثله ما فکر کنند . شرایط فرهنکی ایران باعث شده جوانها یا به فکر مواد مخدر باشند و یا فکر سریع پولدار شدن و یا مهاجرت به خارج !! 
خارج و مهاجرت برای جوانان شده یک رویا در حالی که هیچ خبری اینور اب جز گرفتاری و کار و دردسر هیچی نیست . 
 



📌توجه کنید !!! 
لطفا هیچ چمدانی را از افرادی که نمیشناسید ( حتی چمدان خالی ) در فرودگاه ها قبول نکنید 
٩٩ درصد این چمدانها برای انتقال مواد مخدر است ! 
⛔️چنان با نظم و دقت و زیرکی مواد را بصورت جامد ، حتی بصورت پلاستیک جامد درست میکنند و جا ساز میکنند که فقط مامورین فرودگاه ها با مجهزترین دستگاه ها متوجه میشوند ! البته گاهی هم نمیشوند ! 

⚖️هیچ باری و یا وسیله ای حتی یک کتاب را از کسی در فرودگاه قبول نکنید . 

📌بگذارید به شما بگویند عقده ای ! خسیس ! 
⚖️بهتر از ١٠ سال زندان و یا اعدام است