دکتر پویا منصفی ، وکیل حقوقی و مشاور مهاجرت و سرمایه گذاری

Dr Pooya Monsefi Tehrani , law advisor & Member of UN human rights lawyer-latin America

دکتر پویا منصفی ، وکیل حقوقی و مشاور مهاجرت و سرمایه گذاری

Dr Pooya Monsefi Tehrani , law advisor & Member of UN human rights lawyer-latin America

دکتر پویا منصفی  ، وکیل حقوقی و مشاور مهاجرت و سرمایه گذاری

دکتر پویا منصفی تهرانی اولین فارغ التحصیل ایرانی - ونزوئلایی در رشته حقوق بین الملل و حقوق بشر در امریکای جنوبی است . وی عضو وکلای حقوق بشر سازمان ملل و عضو وکلای تحقیقات امریکای جنوبی میباشد. کسانی که در کشور های امریکای جنوبی و امریکای مرکزی دچار مشکلات قانونی ، مهاجرتی و یا حقوقی شده اند و یا حقی از انها ضایع گردیده و یا به هر دلیلی در زندان هستند میتوانند با ایشان در تماس باشند . بدیهی است حق مشاوره اولیه تلفنی برای ایرانیان عزیز رایگان است و در صورت نیاز گزارش پرونده انان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در همان کشور ارسال میگردد تا از طریق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی کمکهای لازم به ایرانیان عزیز در اسرع وقت صورت پذیرد.

دکتر منصفی 


آیا به دنیا آمدن فرزند در کشور دیگر منجر به اخذ پاسپورت آن کشور برای پدر و مادر و فرزند 
می گردد؟! 

این سوال از جمله سوالات متداول در زمینه حقوق بین الملل می باشد و پاسخ آن مستلزم آشنایی با مطالب و قوانین مربوط به حقوق بین الملل خصوصی است .
به طور کلی سیستم اخذ تابعیت کشور های مختلف به دسته ی عمده خاک و خون تقسیم بندی می شود و برای پاسخ دقیق به این سوال باید دید که کشور مورد نظر از چه سیستمی برخوردار است ؟ برای مثال در خاک کشور کانادا  و امریکا و اکوادور و برزیل چنانچه فرزندی متولد شود ، پاسپورت به او تعلق خواهد گرفت.

عمدتا کشورهای اسیایی به خارجیان پاسپورت نمیدهند . کشور امارات ، قطر ، مالزی ، چنین ، اندونزی ، تایلند و ...... کشورهایی هستند که اگر ٦٠ سال هم قانونی در این کشورها زندگی کنید به شما پاسپورت نمیدهند ، مگر اینکه شرایط خاصی داشته باشید که ریس جمهور و یا نخست وزیر ان کشور که دارای قدرت قانونی است دستور بدهد به شما تابعیت بدهند . در صورتی که فرزند شما در کشورهای اسیایی و کشورهایی که عضو این پیمان نیستند به دنیا بیاید به وی امتیاز خاصی نمیدهند 

👆کشور ترکیه نیز هیچ وقت پاسپورت به خارجیان به نمیداد تا اینکه امسال طبق قانون جدید برای کمک به شرایط اقتصادی ترکیه به دستور ریس جمهور اردغان اعلام شد کسانی که در این کشور ملک و یا اپارتمان به ارزش ٥٠٠ تا یک میلیون دلار بخرند میتوانند تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت کنند . 

برخی از کشورهای امریکای جنوبی نیز پاسپورت و تابعیت خود را میفروشند و یا در صورتی مه سرمایه گزاری کنید به شما در جا تابعیت میدهند . مانند کشورهای سنت کیتس ، دومنیکا ، گرانادا ، گواتامالا و ........